Friday 10 April 2015

Rupanya Penting Belajar Cara Balutan PBSM

Sebelum ni..memang kalau di sekolah saya biasa ditugaskan untuk bersama Badan Beruniform Pengakap...tapi tahun ni...bersama Persatuan Bulan Sabit Merah (PBSM).
Seingat saya hanya sekali sahaja saya pernah join PBSM ni...apapun badan beruniform saya sebagai seorang guru bertugas menjalankan amanah sebaik mungkin.

Rakan saya telah menjemput seorang yang berkelayakan untuk memberikan ceramah berkaitan Cara Balutan ni...hari ini adalah perkara baru bagi saya...selama ni kalau balut mesti panggil kain anduh.,.rupanya kain tu dipanggil kain pembalut segitiga...duk panggil kain anduh....Banyak cara balutan yang pelajar dapat belajar...alhamdulillah kehadiran pun ramaila jugak lebih kurang 80orang pelajar lelaki dan perempuan.

ok..di sini saya nak abadikan pembelajaran cara balutan.













Antara balutan kain adalah ;





Banyak lagi cara balutan yang diajar.....semoga ianya bermanfaat!






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design