Saturday, 11 March 2017

Set Detox Shaklee



Anda tercari-cari produk untuk buang toksin??

Apa kata cuba produk shaklee?






KENAPA SHAKLEE?



PROMOSI BULAN NI ADA APA YE?

MEH kita tengok...



PEMBELIAN 1SET ni ada MUG ye....


ok la tu je nak update pasal shaklee




yang nak order boleh pm or whatsap ahkak ye..




FARWIZAH DARWISHA
0199027834





Amalan untuk Pelajar PHD

Sharing dari group DSG

Malam ni saya nak share sedikit doa, wirid dan surah yang boleh dibaca untuk pelajar PhD. Dulu saya pernah post benda ni, Cumanya waktu tu ahli DSG tak silap saya dalam 40 ribu lebih. Sekarang saya tengok DSG member dah cecah 53k. Alhamdulillah dan insyallah semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua. Ini amalan saya pada waktu buat PhD dulu.



1. Baca "Ya Rasyidu" sebanyak mungkin selepas solat (yang bermaksud, wahai tuhan yang maha pandai)
Jika kita ingin menjadi orang yang bijak pandai, di samping kuat belajar dan menuntut ilmu pengetahuan dan mengembangkan bakat, elok lah kita bermohon kepada Allah swt dengan berulangkali berzikir kalimah di atas sebanyak mungkin.

2. Wirid untuk melihat apa yang dirahsiakan (e.g: segala kekusutan sewaktu buat PhD) Baca "Alaa Ya'lamu Man Khalaq Wahuwal Lathiiful Khabiir"
(yang bermaksud, tidakkah dia mengetahui apa yg dia ciptakan sedangkan dia maha halus lagi maha mengetahui").
Baca lah 9 kali ketika hendak tidur dan beristiqamah dengannya, insyallah kita akan bermimpi dan melihat dalam tidur akan sesuatu yang dikehendakinya).

3.Wirid untuk mendapat ilmu dengan hikmah Baca
"Ya 'Aliimu Ilman Hikmah"

4. Doa mohon ditambah ilmu dan kefahaman
"Rabbi zidnii 'ilman warzuqni fahman"
(yang bermaksud, Ya tuhanku, tambahkanlah kepadaku ilmu dan berilah aku kefahaman - pengertian yang baik dan fahaman).

5. Surah Al Alak (ayat 1-5) - anak kunci segala ilmu

6. Surah Al Hasyr (ayat 21 -24) - untuk melembutkan hati seseorang (mungkin boleh di baca sewaktu nak berjumpa supervisor atau nak mengahadapi examinar sewaktu viva).

7. Surah An Naml - ayat 30-31
(insyallah tak banyak soal sewaktu viva dan dipermudahkan)

8.Surah An Naml - ayat 15-19
(supaya kita dapat menguasai bidang kita dan menjadi pakar dalam bidang tersebut)

9. Surah Asy-Syarh - Untuk melapangkan and melegakan:hati

10. Surah Al Mulk – selain untuk kurang azab kubur,surah ini boleh baca sebelum tidur dan berdoa apa yang kita impikan insyallah akan tercapai

11. Doa ketika kegelapan fikiral (mental block)
Bila buat PhD ni kadang2 kita selau rasa blank or blur kan, jadi amalkan doa di bawah ni, insyallah Allah akan memberi petunjuk kepada kita. Insyallah.
Baca "Ya Haadi, ihdinii"
(yang bermaksud, wahai tuhan yang memberi petunjuk, tunjuki aku...")


Selamat beramal



Wednesday, 8 March 2017

Nak Perabis Stok ESP Shaklee

Bagi yang tercari-cari ESP Shaklee....boleh whatsapp saya 0199027834


COD Pasir Mas
Farwizah Darwisha

Pengedar Shaklee Pasir Mas 2017

Yang berminat nak beli ESP:

Boleh contact saya bagi yang duk di Pasir Mas....




Farwizah Darwisha

0199027834

Pengedar Shaklee Pasir Mas

Saturday, 12 November 2016

Vitalea Vitamin yang berusia 100 tahun kembali di pasaran!!!

Mendengar sahaja nama SHAKLEE sudah tentu mereka yang dulu-dulu sudah kenal dengan produk ini.....jika anda bagitau atau memperkenalkan kepada pakcik-pakcik atau makcik-makcik sudah tentu mereka sudah mengenalinya...sudah berzaman lamanya berada di pasaran....ini menunjukkan produknya teguh bersaing di pasaran....


Yang paling utama kenapa saya masih menggunakan produk shaklee adalah terdapat lebih 100,000 ujian kualiti tahunan dijalankan

Dan terdapat 350 ujian saringan bahan bahaya dibuat bagi setiap bahan baru

Ini penting untuk memastikan kualiti produk yang dikeluarkan untuk pengguna







Syarikat SHAKLEE tidak loket untuk buat UJIKAJI, PENYELIDIKAN DAN PEMBANGUNAN



Shaklee bermula dengan menjual produk VITALEA secara MLM dari pintu ke pintu.. yang diperkenalkan oleh Dr Forrest C Shaklee. Shaklee menyebarkan khasiat alam semulajadi. Beliau sangat mementingkan aspek keaslian dan mutu yang menyebabkan sesuatu produk mempunyai kajian sainsnya yang tersendiri. Inilah menyebabkan syarikat SHAKLEE teguh ke hari ini....walaupun pernah jatuh suatu ketika namun disebabkan KEASLIAN MUTU PRODUKNYA maka PRODUKNYA KEMBALI MENYENGAT...


Maka tidak hairanlah KENAPA PRODUK SHAKLEE TERUS BERTAHAN KE HARI INI...
Ramai yang berpenyakit telah dapat menjalani kehidupan yang lebih sempurna..



VITALEA PERTAMA PADA TAHUN 1915



VITALEA SHAKLEE CEPAT LARUT 


TESTIMONI PENGGUNA VITALEA










Dari HB 9 Naik ke 11+


        HB sebelum ni sangat rendah...5 sahaja bacaannya...selalu                        pitam...pengsan....lenguh..mengah...sekarang lebih better....

Lain-lain pautan vitalea:


Sekadar perkongsian:

Farwizahdarwisha
Pengedar Shaklee Pasir Mas
019-9027834

Sunday, 4 September 2016

Mengesan Tahap Kecederaan Hati

Baru sahaja selesai sembang dengan rakan yang menceritakan pelbagai penyakit yang dihadapinya....antara salah satunya penyakit hati....Baru-baru ini saya juga menghadapi masalah yang sama....alhamdulillah bacaan hati saya sudah turun ke paras normal....ok sebelum tu jom kita tengok dan baca apa yang berkait dengan masalah hati.


Ujian Fungsi Hati (Liver Function Test)



Ujian Alanine Aminitransferase (ALT) dan Aspartate aminotransferase(AST)
Salah satu komponen ujian darah adalah ujian melibatkan Fungsi hati (Liver Function Test). Antara komponen ujian ini adalah ujian ALT dan AST. Komponen ALT dan AST digunakan untuk mengesan tahap kecederaan hati. 

Ratio antara AST/ALT digunakan untuk mengenalpasti punca kecederaan pada hati.
Nilai ALT selalu dibandingkan dengan nilai ujian ALP(alkaline phosphate), jumlah protein dan bilirubin untuk mengenalpasti jenis kecederaan hati. 


Paras ALT digunakan untuk melihat tahap keberkesanan ubat terhadap hati
  • Lemah dan letih
  • Hilang selera makan
  • Mual dan muntah-muntah
  • Bengkak dan sakit-sakit badan
  • Jaundice
  • Kencing gelap dan najis berwarna terang
  • kegatalan




Ujian ALT juga perlu dilakukan jika
  • pernah menghidap hepatitis
  • Kuat minum arak
  • Sejarah ahli keluarga menghidap sakit hati
  • Pengambilan ubat yang boleh merosakkan hati
  • Obese dan mempunyai kencing manis

Memahami Bacaan ALT


Dalam keadaan normal paras ALT adalah rendah (10-40) IU/L 

Nilai ALT yang tinggi (10X normal) menunjukkan serangan akut hepatitis akibat infeksi virus. Dimana nilai ini akan kekal tinggi sehingga 1-2 bulan namun boleh sehingga 3-6 bulan untuk kembali normal. 

Paras ALT juga boleh meningkat disebabkan kesan ubat dan bahan yang toksik kepada hati dan juga akibat ischemia(kurang pengaliran darah ke hati). 

Paras ALT juga meningkat disebabkan halangan pada saluran hempedu,cirrhosis dan ketumbuhan dalam hati. 

Dalam kebanyakan kes penyakit hati , paras ALT adalah lebih tinggi dari AST dan nisbah AST/ALT adalah rendah. Kecuali pada kes alcoholic hepatitis,cirhossis dan kecederaan otot nisbah AST/ALT adalah tinggi. 

Senaman yang ekstrem dan Terlalu banyak makan makanan ringan juga menyebabkan paras ALT tinggi.




Supplement yang boleh membantu:







Testimoni Pengguna DTX shaklee









Pengedar Shaklee Pasir Mas

Farwizah Darwisha
0199027834


Wednesday, 24 August 2016

Resepi Popia Cheese Cendawan

Tumpang share sini dulu resepi takut terlupa nak rujuk semula anti senang...yang nak foolow this resepi tryla ye....


Bahan2
Kulit popia
Sosej 4 batang
1 tin mushroom
1 tin cream of mushroom
Bawang besar 1 biji
Cheesedale or apa2 jenis cheese
Sedikit minyak untuk menumis....
Cara2
Bawang besar potong dadu
Mushroom potong kecik2
Sosej potong kecik2
Tumis bawang sampai naik bau lepas tue masukkan sosej&mushroom masak sekejap lepas tue masukkan cream of mushroom kacau sebati.....masukkan cheese saya guna cheesedale 3 keping masak sampai cheese cair.....tutup api....ambil kulit popia letak isi kalau nak letak cheese lagi pun boleh saya tak letak.....lepas tue gulung macam biasa gam guna air je......panaskan minyak goreng api sederhana je.....siap....makan....happy tummy......
Kredit FB : Nadia Zainudin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design