Friday 24 April 2015

Kerosakan dari Sum-sum tulang, ITP or leukimia...platelet rendah meningkat dengan Vivix Shaklee

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

My name is Kamarulzaman, I am a teacher who works in Johor.  My testimonial is about my son who was diagnosed with a low red platelet cell count or the doctor said as ITP.

4 years ago when he was diagnosed with this disease I was devastated and I went to the specialist to really identify what is the problem?  Because this situation can lead to 3 condition either a malfunction of the sum-sum tulang, ITP or leukemia. So I have to make sure what it is? After a few checking procedure by the specialist hospital, thank god it is not the either 2 and it is confirm ITP and the doctor say there is no cure for this.

         

My son went for the treatment to monitor the red platelet cell of his body, the condition never improved and my son red platelet cell is always at 90 000 to 120 000, sometimes when it goes under 50 000 then he would be hospitalized.  (Normal person platelet count 150, 000 – 450 000) this was going on until the doctor tell me that one of my son lung is damaged and need surgery.  Since my son is still in school I would not like him to be operated.  Then, the doctor suggested him to take steroid.

Well this have gone far enough because with steroid the side effect will be more ruining to my son health. So I try to find other solution in providing the healthcare for my son. That is why when Jess suggested Shaklee supplement a year ago for my son I just give it try. At that time my son is taking Vitalea, Vita-C and Nutriferon. The result is good because my son red cell platelet count maintain at 100 000 – 120 000 and I can see he can be slightly active because of this.

         

In January 2010, Jess recommended me to try VIVIX with the supplement that my son already consuming. I was at first curious because can this product really build the new cell for our body. Well anyway there is no harm in trying a good supplement like Shaklee so I give it a try. On the first 3 days of consuming the product my son red cell platelet count drop to 93 000, so I call Jess what happened? He said wait a week and see for the changes because the body is readjusting the new nutrition.

         

After a week I take my son for another test and to my surprise the platelet count shoot up to 170 000. This has never happened before and the doctor is surprised with the result also.  That night I was so happy for my son because now he gets a chance to live a normal life.

 Thank you! Vivix.

Credit: adainspiration


Terjemahan...

Nama saya Kamarulzaman, Saya seorang guru yang bekerja di Johor. Testimoni saya mengenai anak saya yang disahkan menghidap sel platelet yang rendah atau doktor tersebut sebagaimana ITP.


4 tahun yang lalu apabila beliau disahkan menghidap penyakit ini, saya telah hancur dan saya pergi ke pakar untuk benar-benar mengenal pasti apa masalahnya? Oleh kerana keadaan ini boleh membawa kepada 3 keadaan sama ada kerosakan dari tulang sum-jumlah, ITP atau leukemia. Jadi saya perlu memastikan apa yang ia adalah? Selepas prosedur pemeriksaan oleh beberapa hospital pakar, alhamdulillah ia bukan sama ada 2 dan ia mengesahkan ITP dan doktor mengatakan tidak ada penawar untuk ini.


ITP : penyakit kurang darah kuning

bahasa saintifiknya Idiopathic Thrombocytopenic Purpura adalah gangguan pendarahan di mana sistem imun memusnahkan sel darah kuning (platelet), yang diperlukan untuk pembekuan darah yang normal. Orang dengan penyakit itu mempunyai terlalu sedikit platelet dalam darah. ITP juga kadang-kadang dipanggil imun Thrombocytopenic Purpura.


Anak saya pergi untuk rawatan untuk memantau sel platelet merah tubuhnya, keadaan tidak bertambah baik dan anak sel platelet merah saya sentiasa di 90 000-120 000, kadang-kadang apabila ia pergi di bawah 50 000 maka dia akan dimasukkan ke hospital. (Orang platelet Normal mengira 150, 000 - 450 000) ini telah berlaku sehingga doktor memberitahu saya bahawa salah satu paru-paru anak saya rosak dan memerlukan pembedahan. Sejak anak saya masih di sekolah saya tidak ingin dia yang akan dikendalikan. Kemudian, doktor mencadangkan beliau mengambil steroid.


Lagi ini telah bertindak dengan secukupnya kerana dengan steroid kesan sampingan yang akan lebih merosakkan kesihatan anak saya. Jadi saya cuba untuk mencari penyelesaian lain dalam menyediakan penjagaan kesihatan untuk anakku. Itulah sebabnya apabila Jess disyorkan Shaklee tambahan setahun yang lalu untuk anak saya, saya hanya memberikan cuba. Pada masa itu anak saya sedang mengambil Vitalea, Vita-C dan Nutriferon. Hasilnya adalah baik kerana anak saya kiraan platelet sel darah merah mengekalkan sekurang-100 000-120 000 dan saya dapat melihat dia boleh menjadi sedikit aktif kerana ini.





Pada bulan Januari 2010, Jess mengesyorkan saya untuk cuba VIVIX dengan tambahan bahawa anak saya sudah memakan. Saya pada mulanya ingin tahu kerana boleh produk ini benar-benar membina sel baru untuk badan kita. Well anyway tidak ada salahnya mencuba makanan tambahan yang baik seperti Shaklee jadi saya mencubanya. Pada 3 hari pertama pengambilan produk anak merah platelet sel drop kiraan saya kepada 93 000, jadi saya memanggil Jess apa yang berlaku? Beliau berkata tunggu seminggu dan lihat perubahan kerana badan menyesuaikan pemakanan yang baru.





Selepas seminggu saya mengambil anak saya untuk ujian lain dan di luar jangkaan saya mengira platelet yang menembak sehingga 170 000. Ini tidak pernah berlaku sebelum ini dan doktor itu terkejut dengan keputusan itu juga. Malam itu saya begitu gembira untuk anakku kerana kini dia mendapat peluang untuk menjalani kehidupan yang normal.

 Terima kasih! Vivix.





Harga vivix ; Rm475

Belian 2 botol akan dapat daftar ahli shaklee PERCUMA
dan dapat PULANGAN BONUS..



Sebarang Pertanyaan;
Farwizah
0199027834


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design