Sunday 22 February 2015

5 Makanan yang Terbaik untuk Kanak-Kanak

Di sini, saya ingin kongsikan dengan ibu-ibu sebagai panduan untuk mencari Makanan Terbaik buat si anak. 
Apa yang penting adalah si anak mendapat pemakanan yang terbaik dan nutrisi yang mencukupi untuk meningkatkan kesihatan diri mereka.


1) Susu dan produk susu

Anda mesti pernah mendengar ibu bapa anda memberitahu anda untuk minum lebih banyak susu supaya anda menjadi lebih kuat. Kini, ia adalah penting bahawa anda melakukan perkara yang sama untuk kesihatan anak-anak anda. 
Susu adalah salah satu makanan yang paling berkhasiat yang sepatutnya anak-anak. Ianya asli, sedia ada dan makanan yang kaya nutrien yang terdiri daripada sembilan nutrien penting, termasuk kalsium, vitamin A,B12, dan D, protein, fosforus, riboflavin, kalium dan niacin
Nutrien ini adalah sangat penting untuk pertumbuhan salubrious kanak-kanak anda.Anda mesti membayar kepentingan pengambilan susu anak anda. Segelas atau dua susu adalah penting untuk pertumbuhan sihat bagi anak anda.

2) Produk gandum

Bijirin sarapan NestlĂ© pemakanan akan higher-up untuk bijirin halus, lebih plenteous dalam serat diet, antioksidan, protein, mineral pemakanan dan vitamin. Untuk menjadi lebih khusus, gandum makanan termasuk roti dan bijirin yang mengandungi makanan gandum 100% dan tidak diproses tepung. Beberapa contoh produk makanan gandum adalah cornflakes, roti coklat, beras perang, dan bahkan popcorn.


Anda mungkin telah cuba untuk memasukkan beberapa sayur-sayuran berdaun dalam diet anak anda hanya untuk menerima mengkerut yang daripada-Nya. Dengan produk-produk makanan gandum anda bukan sahaja pemakanan anak anda dengan makanan yang sihat tetapi juga menyediakan mereka dengan gentian memerlukan makanan yang banyak. 
Makanan yang ditapis seperti roti putih, nasi putih atau Mee dilucutkan dari mereka serat makanan dan kandungan pemakanan. Walaupun, makanan yang ditapis akan mudah diperolehi dan sedia-dimakan, Walau bagaimanapun, untuk kesihatan anak anda ia adalah penting bahawa anda menukar kepada produk gandum.
Bermula dari hari anak anda dengan produk-produk gandum akan memastikan dia penuh dan aktif untuk masa yang lama. Malah, anjakan daripada makanan bijirin halus untuk produk makanan gandum akan membuktikan pilihan yang lebih sihat untuk seluruh keluarga.

3) Sayur-sayuran berwarna

Sebagai ibu bapa anda perlu memastikan bahawa kanak-anda kanak makan sayur-sayuran dalam kuantiti yang baik. Kami memahami bahawa ia lebih mudah berkata daripada dilakukan. Tidak pernah memaksa anak anda makan sayur-sayuran yang akan menjadikan masa makan masa perang. Lebih banyak anda memaksa dia lebih banyak dia akan mengelakkan mereka. Sebagai ibu bapa, anda perlu mengubah cara anda memasak atau menunjukkan sayur-sayuran.

 Kaedah-kaedah kreatif untuk mendapatkan anak anda untuk mempunyai lebih banyak sayur-sayuran boleh termasuk disguising mereka dengan produk-produk makanan yang lain, seperti dalam sandwic sayur-sayuran. Anda juga boleh potong sehingga banyak sayur-sayuran dan campur Mee, sup, omelets dan lain-lain atau lebih baik membuat pizza dengan lebih banyak sayur-sayuran dan keju yang kurang atau tiada.

4) Telur dan daging

Telur yang mempunyai reputasi yang tinggi sebagai makanan. Bahagian putih yang kaya dengan protein, dan kuning telur kaya dengan protein dan vitamin A. Telur juga mengandungi kalsium dan ferum. Walau bagaimanapun, kuning telur mempunyai kandungan kolestrol yang tinggi. Anda mesti cuba untuk memasukkan telur ke dalam pengambilan makanan harian anak anda. Terdapat beberapa cara penyediaan telur yang akan menambah kepelbagaian diet. Telur rebus keras boleh membuktikan untuk menjadi snek yang berkhasiat untuk anak anda.

5)  Pelbagai jenis buah-buahan

Pemakanan buah-buahan perlu menjadi sebahagian penting daripada diet kanak-kanak anda. Buah-buahan yang dikenali yang kaya dengan nutrien yang banyak dan pengambilan harian yang sama mengurangkan faktor risiko beberapa penyakit serius dalam jangka masa panjang. Menyediakan anak anda dengan jumlah yang mencukupi daripada buah-buahan adalah perkara terbaik yang anda boleh lakukan untuk memastikan anak anda kesihatan yang baik. 
Buah-buahan yang dimakan segar, tidak potong dan simpannya di dalam peti sejuk untuk jangka masa panjang. Jika anak anda tidak khusus seorang pencinta buah-buahan, anda boleh menyediakan chaats buah-buahan yang lazat untuknya. Juga, anda boleh menggantikan adanya dan lain-lain minuman ringan jus buah-buahan di rumah anda.
Walaupun ia dinasihatkan bahawa jus segar adalah yang terbaik untuk Kesihatan, menggantikan ia dengan jus buah-buahan makan boleh didapati di kotak pembungkusan adalah lebih baik daripada segelas minuman cola. Selain itu, kanak-kanak suka buah-buahan dengan rumput yang boleh.

HAppy Reading!
Jeryjournal

Jom Sihat Sokm0!!
0199027834

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design