Wednesday 10 December 2014

Ambil Suplemen Jika Tertekan

Sebagai makanan tambahan atau pelengkap gizi, tentunya supplemen makanan mesti diambil dalam keadaan tepat dan sesuai dengan keadaan tubuh seseorang. Bila makanan yang diambil sudah seimbang dan disertai olahraga yang tetap, cukup tidur dan istirehat, hidup teratur, tidak stress dan bebas dari pencemaran (udara, air dan makanan), maka suplemen tidak lagi disarankan kepada mereka.



Namun, kesibukaan menjadikan kita kurang mendapat makanan seimbang, tabiat memakan makanan ringan yang tinggi kandungan pengawet dan sebagainya. Faktor-faktor begini mempengaruhi engambilan gizi yang masuk ke dalam tubuh. Ditambah lagi dengan kurangnya waktu untuk berolahraga, tidur yang tidak menentu, dan faktor stress yang turut mempengaruhi.

Hakikatnya, bila minda dan tubuh berada dalam keadaan stress, tubuh akan menggunakan banyak tenaga. kandungan darah (glukosa) di dalam tubuh semakin berkurangan sehingga tubuh menjadi tidak bertenaga dan tidak bermaya. Kandungan serotonin di dalam otak juga menjadi faktor penyebab kepada berlakunya stres. Cara terbaik untuk meningkatkan serotin yang diperlukan adalah dengan mengambil lebih banyak protein dan Asid amino untuk mendorong tubuh menghasilan serotonin.



Di samping itu, stres juga sebenarnya mendorong ginjal untuk meningkatkan pengeluaran beberapa mineral penting dari tubuh seperti magnesiun, zink dan kalsium. Stres yang berpanjangan yang tidak diatasi dengan baik biasanya menyebabkan selera makan menurun dan akhirnya menyebabkan kekurangan zat seimbang. 



Ini menyebabkan pola makanan seseorang terganggu. Jadi, untuk melengkapinya, penghidap stres memerlukan suplemen bagi membantu melengkapkan kekurangan gizi.


Cadangan Suplemen untuk Tambah Tenaga



Fungsi B Conplex

# Membantu dalam proses metabolik yang mengeluarkan tenaga daripada makanan yang kita ambil
# Membantu proses sitesis sel dan tisu baru
# Pembentukan sel darah merah dan perjalanan oksigen pada tisu
# Membantu mengatasi kelesuan
# Perlu bagi urat saraf

Untuk ORDER B COMPLEX secara ONLINE anda boleh KLIK Link Di Bawah:

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=ddba48fbf653b9fb30d6992ccc821c9d


Manakala Energizing Soy Protein adalah makanan tambahan yang mengandungi lebih banyak protein dan mengandungi 22 jenis asid amino yang mampu menukarkan kepada protein. 

Tiada  perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet


Untuk ORDER ESP Klik Link di bawah:



Untuk order SET TAMBAH TENAGA : ESP + B COMPLEX

ANDA BOLEH BELI SENDIRI MENGGUNAKAN KREDIT KAD ATAU DEBIT KAD

KLIK GAMBAR ESELL DI BAWAH & IKUT ARAHAN SETERUSNYA...



Untuk Pertanyaaan:

Boleh Hubungi Saya:

Farwizah Darwisha
0199027834

COD Pasir Mas, Rantau Panjang, Tanah Merah & Kota Bharu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design