Saturday 3 March 2012

Carotomax: Pengalaman suami Kak Ayu yang diagnose as early stage of thyroid cancer..


Testimoni yang dikongsikan oleh Rafaliah Yusop yang mana suami kawan baiknya K.Ayu yang mengalami early stage tyroid..jom kita ikuti cetita pasal K.Ayu....

Carotomax.


Jarang sekali saya bercerita tentang ini kerana saya sendiri tiada pengalaman mengambil supplemen ini.  Tetapi ofismate saya, Kak Ayu (ni memang kamceng giller sebab duduk sebelah2 je ka ofis..hehe) bercerita pada saya tentang suaminya ada thyroid..pernah ada seorang senior saya masa belajar di Uk dulu diagnosed thyroid cancer..tapi senior saya tu not sure stage berapa, tapi ade buat chemo 2-3 kali..sebenarnya, chemo ni bukanlah mematikan sel-sel cancer tu habis-habisan tetapi chemo ni ibarat 'tidurkan' sekejap sel-sel cancer tadi dari terlalu aktif dan merebak ke tempat-tempat lain..nway, back to our stories, Kak Ayu ni seorang isteri yang penyayang, baik dan taat pada suami..ape sahaja suaminya hendak makan, beliau akan masakkan dan usahakan cari bahan-bahan untuk memasak..dari ceritanya setiap hari, Kak Ayu betul-betul memegang amanah arwah ibu mertua beliau supaya menjaga suaminya baik-baik..respek giller saya pada Kak Ayu..selalu borak nak masak ape untuk anak-anak dan suami..ke mana suami beliau temankan..inshaALLAH saya juga mahu mencontohi dan ikut macam Kak Ayu..so, beliau selalu ceritakan teman suaminya ke klinik nak check-up sakit kat leher..itu mula-mula yang beliau bagitau pada saya..lama-kelamaan, saya tanya sakit ape..? beliau kata 'thyroid'.. terus saya tanya 'cancer ke?' lalu beliau mengangguk perlahan..tapi beliau kata early stage detection..sebab kakak ipar beliau juga meninggal dunia kerana breast cancer..so, beliau ambil langkah awal untuk cuba merawat suaminya..


Lalu beliau bertanyakan tentang supplemen yang boleh merawat cancer or supplemen untuk pesakit2 cancer..saya syorkan vivix, tetapi beliau mempunyai kekangan bajet..jadinya beliau tanyakan tentang Carotomax..yes, yang itu beliau mampu katanya..dah 2 bulan suami beliau mengambil Carotomax ni, dan ini cerita Kak Ayu..


" Mula-mula ambil tu tak nampak ape-ape perubahan sangat, cuma lepas seminggu makan, tempat yang detect cancer tu membengkak tapi tak sakit..bengkak sangat..satu malam bengkak..pagi dalam kol 10 tadi akak call, baru abang kata tak bengkak dah..tapi takde pendarahan atau ape-ape yang pelik..taktau kenapa bengkak sangat tapi yang herannya tak sakit lak..so, hari Isnin lepas gi jumpa doktor, buat check-up doktor kata takde ape2 perubahan pada thyroid tu..maksudnya tak merebak dan tak mengecut..mungkin kena teruskan makan carotomax tu lagi.."


InshaALLAH, akan ada perubahan nanti jika Kak Ayu dan suaminya terus istiqamah..Memang carotomax is not powerful as Vivix, tapi pada saya kesan juga cepat kerana Carotomax mempunyai:

5 jenis karotenoid yang paling berkhasiat

  • Purata pengambilan karotenoid, lutein, lycopena dan beta-karotena adalah 8 mg setiap hari manakala CarotoMax pula dapat membekalkan lebih 13 mg daripada karotenoid yang paling berkhasiat.
  • Membantu mengekalkan kesihatan badan secara umumnya dalam jangkamasa panjang serta kesihatan mata, jantung, kulit, paru-paru, prostat dan serviks secara khasnya.
  • Menguatkan sistem imun*
  • Biasanya disimpan dalam organ-organ tubuh kerana ia bersifat larut dalam lemak.
  • Mengandungi ekstrak yang unik daripada tomato, ekstrak biji benih anggur, ekstrak brocoli bertunas, minyak jagung, minyak palma dan marigold.
Dalam CarotoMax mengandungi karotenoid menyamai dengan:
  • Beta Karotena Sama dengan 102 porsi Pisang
  • Lycopena sama dengan 714 porsi Aprikot
  • Lutein dan Zeaxanthin sama dengan 285 porsi pink grapefruitAlpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi
  • Alpha karoten sama dengan 89 porsi Raspberi
Kepada anda yang memerukan antioksidan yang berkesan jika tidak mampu mengambil Vivix, Carotomax adalah pilihan untuk anda...InshaALLAH, jika anda konsisten dan istiqamah   6 bulan pertama, akan nampak kesannya...

Sebarang masalah boleh hubungi: 0199027834

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design