Sunday 27 December 2015

5 PUNCA EYE BAG/ LINGKARAN HITAM

Punca mengapa lingkaran hitam di bawah mata boleh terjadi:

 1. Keturunan Ketipisan kulit di sekitar mata berbeza pada setiap orang, biasanya hal ini disebabkan kerana keturunan. Semakin tipis kulit seseorang, maka semakin nampak jelas bayang-bayang hitam di bawah mata.



2. Alergi Akibat mata yang gatal karena alergi, orang akan cenderung menggosok kulit di sekitar mata. Hal ini akan membuat darah memenuhi pembuluh-pembuluh di bawah mata, yang akan membuatnya nampak gelap. Beberapa alergi pada makanan juga menyebabkan lingkaran hitam ini. Pencegahan terhadap alergi dan membiasakan diri tidak menggosok mata perlu diingat untuk Anda yang memiliki alergi pada mata.

 3. Keletihan Kurang tidur atau keletihan yang berlebihan akan membuat mata bekerja lebih keras sehingga pembuluh-pembuluh darah di sekitar mata juga lebih aktif dan terlihat sebagai bayang-bayang hitam di bawah kulit mata. Rehat dan tidur yang cukup adalah penyelesaian yang paling baik.

 4. Usia Seiring dengan bertambahnya usia, kulit akan kehilangan kolagen yang membuatnya menjadi lebih tipis dan tembus pandang. Dengan demikian bayang-bayang gelap akan semakin nampak. Perawatan untuk meremajakan kulit akan mengurangi lingkaran hitam yang muncul akibat usia.

 5. Anemia Kekurangan zat besi yang merupakan tipe paling umum dari anemia, juga boleh menyebabkan bayang-bayang hitam ini. Pada masa kehamilan dan menstruasi kulit akan menjadi lebih pucat karena kekurangan asupan zat besi dan hal ini menyebabkan pembuluh-pembuluh darah di bawah mata lebih jelas terlihat sebagai bayang-bayang hitam. Pengambilan suplement zat besi atau penambah darah akan mengatasi masalah ini.

 Penyelesaiannya: Eye Treatment Tiada Lagi Garis-Garis Halus dan Kedutan yang Ketara


Memperbaiki penampilan dengan khasiat nutrien dan botani khas untuk mengurangkan garis-garis halus, kedutan dan sembap.

 Terbukti berkesan secara klinikal

233% pengurangan kedutan dalam tempoh dua minggu

120% peningkatan keanjalan dan ketegangan kulit dalam tempoh dua minggu

209% pengurangan garis-garis halus yang ketara dalam tempoh lapan minggu

32% peningkatan lembapan kulit yang berpanjangan dalam tempoh lapan minggu

Tona kulit yang nyata lebih sekata dalam tempoh 12 minggu

Botani anti penuaan dan vitamin C membekalkan manfaat yang ketara untuk kulit lembut di sekitar mata Sempurna untuk bahagian leher dan bibir Hipoalergenik dan telah diuji oleh pakar oftalmologi serta selamat untuk pemakai kanta sentuh.


 Harga Normal : RM52.50

 Hubungi saya : Pengedar Shaklee Berdaftar Farwizah 0199027834

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design