Saturday 11 July 2015

Biskut Sarang Semut Yang Sedap

2 hari cuti sekolah ni...ku habiskan masa membuat biskut....lama sungguh tak buat biskut mahupun kek....sebelum kawen ada jugakla buat...selepas kawen 2009...sekarang baru buat kembali....


Dulu kalau raya 5-6 kek duk buat....dah ku juga pernah praktikal kat kedai kek...tu semasa study lagi....kat UUM aku ambik subjek keusahawanan...memang sejak azali lagi ku minat berniaga...yang memerlukan aku ikuti sehingga 6 ke 7 modul...last sekali tu, aku perlu praktikal...ye...minat yang menyebabkan aku praktikal dalam bahagian kek...dan pernah juga bekerja di kedai kek...gaji?? Hanya RM300 sahaja...kalau ada overtime? Rm1.** untuk 1 jam....aku kerja kat kedai kek chabang tiga...

Hihi...sebenarnya nak cerita biskut sarang semut...melalut ke mana dah...xpelah..sekali skala mengingat kisah lama....

Resepi Sarang Semut


Sebenarnya mak saudara yang bagi resepi...dia kata sedap...so aku pun buatla ikut resepi itu....lupa nak snap...


Inilah doh yang telah siap...


Dengan menggunakan sagat/pemarut, parutkan ke dalam bekas lain


Coklat rice warna warni supaya lebih menarik


Selepas parut tadi, bubuhkan dalam cawan, taburkan coklat rice kat atasnya, siap untuk di masak dalam oven


Tara...dah siap...simpan dalam bekas kedap udara



Dah boleh bawak balik kampung biskut sarang semut ni..


Selamat Mencuba!


25 Ramadhan


Farwizah Darwisha











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design