Saturday 26 November 2011

HB 10.1: Mealshake

Perkongsian pengalaman pengguna SHAKLEE

Thanks to kak Nadiah.... Credit to Kak N

Actually, pertemuan akak dengan Shaklee sebenarnya bermula apabila akak mencuba set bagi breastfeeding mother yang mana ianya terdiri daripada Vitalea , B Compleks, Vitamin C dan Alfalfa.Syukur setelah seminggu akak mengamalkan secara tetap, akak dapati kualiti susu akak meningkat dengan menunjukkan kepekatan dan pertambahan dari sudut kuantiti yg terhasil dan anak akak akan mudah kenyang tetapi selang beberapa hari akak di datangi menstrual…Di sebabkan akak begitu ‘mempercayai dan terpengaruh' dengan kata2 orang bhw menstrual menyebabkan susu akak drop, susu akak terus merudum dr 9-10 oz persession kepada 4 oz persession.Kelam kabut akak dengan keadaan tersebut dan bertambah2 stress..Syukur lah N memberikan semangat dan kerana itu akak mencuba pula ESP sebagai tambahan. Dan masya Allah, di situlah bermulanya susu akak yang terhasil boleh mencapai 12 oz per session.

Sebenarnya, setelah sebulan akak mengamalkan 5 jenis supplement Shaklee ini akak turut terperasan ada beberapa perubahan pada diri akak.Akak tidak lagi menghidapi sembelit malahan sistem perkumuhan akak berjalan dengan lancar dan lebih lawas. Akak juga perasan masalah sinus (mesti bersin berulang kali jika sejuk) juga telah di atasi dan berkurangan, malahan masalah keputihan yang akak alami selepas bersalin juga turut hilang. Syukur Ya Allah!!! Malahan suami akak turut berpuas hati dengan masalah kedinginan dalam perhubungan selepas akak bersalin dan yang lebih menggembirakan akak apabila akak turut mendapati badan akak lebih bertenaga dan tidak mudah letih selepas balik bekerja dan masih berupaya melayan kerenah anak2 dan suami serta memasak makanan bagi mereka.BUKANKAH HEBATNYA SHAKLEE INI KERANA NIAT ASAL AKAK MAKAN SUPPLEMENT HANYA UNTUK 1 SEBAB TP AKAK DAPAT LEBIH BANYAK FAEDAH LAIN DAN KUALITI MASA AKAK DENGAN KELUARGA LEBIH BAIK DR DULU.

Melihat kesan yang sangat positif pada diri akak, akak turut berkongsi kebaikan ini dengan sahabat2 akak dan keluarga yang akak sayangi. Oleh itu, akak belikan Meal Shake buat putri sulung kesayangan akak. Subahanallah!Sekali lagi kebaikan terlihat. Oleh kerana anak akak duduk di nursery semasa akak bekerja, so, kalau ada seorang yang demam atau selsema, confirm anak akak akan kena jugak tapi, akak notice itu tidak terjadi lagi…Maknanya antibody badannya jd bertambah kuat.

Sementara, suami akak pula yang merupakan seorang kontraktor yang lebih banyak bekerja di luar dan terdedah dengan cuaca panas, akak berikannya minum Performance Drink. Dan suami akak memberitahu bahawa badannya lebih bertenaga dan kurang haus berbanding sebelumnya. Malahan stamina badannya meningkat sekali ganda berbanding dahulu dan ini secara tidak langsung meningkatkan mutu kerjayanya.Maklum lah, orang kata, badan sihat, akal fikiran cerdas dan kerja jadi sempurna.

Selain itu, akak amalkan juga ostematrix atau kalsium magnesium. Tujuannya selain untuk menambahkan nutrisi di dalam susu yang akak hasilkan kerana sebagai wanita yang sering di dedahkan dengan risiko osteoporosis seharusnya kita amalkannya dalam diet seharian kita.Dan hasil pengamalan secara berterusan, akak perasan kekejangan yang sering akak alami apabila cuaca sejuk dapat dipulihkan sepenuhnya. Ini sangat2 menggembirakan akak. Akak juga turut mengamalkan zinc. Selepas akak melahirkan anak, rambut akak gugur dengan banyaknya. Dan syukur alhamdulillah dengan pengamalan zinc masalah keguguran rambut dapat di hilangkan. Malahan rasa ngilu sekali sekala di tempat pembedahan hilang terus dan akak lebih berani untuk melakukan aktiviti lasak apabila ada kursus2 motivasi yang di anjurkan oleh jabatan akak.

Mudah2an perkongsian ini membuatkan kalian tidak teragak2 untuk mencuba kebaikan supplement Shaklee ini dan akak yakin dan sentiasa mendoakan semoga kalian juga akan turut mendapat kebaikannya.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design