Saturday 5 July 2014

Platelet 0

Penyakit yang jarang-jarang sekali didengari...salah seorang pengamal supplemet shaklee bercerita mengenai penyakitnnya....Semoga beliau terus diberi kesembuhan yang berpanjangan....






 Ahamdulillah.Syukur kepada Allah yang memberikan rezeki - penawar di saat saya amat memerlukan.Berpandukan diagnosis pertama doktor,saya disyaki menghidap Thrombocytophenia,inilah yang adik saya dapatkan.Sebagai Distributor sah Shaklee,dia berusaha mencari maklumat tentang penyakit saya,apa item yang sesuai  bagi usaha menangani masalah saya dengan segera..(saya adalah kes ITP pertamanya)....


~  VIVIX

~   NUTRIFERON
~   ESP
~   B COMPLEX
~   ALFALFA COMPLEX
~   SUSTAINNED RELEASE VITA-C PLUS
~   ZINK

Alhamdulillah syukur pada Allah.Di hari ke 3,di saat bilangan platelet masih lagi 0,saya mula ambil kesemuanya dalam dos yang dicadangkan oleh adik saya.Alhamdulillah saya dapat rasakan perubahan yang  melegakan.Pendarahan gusi mula menunjukkan pengurangan,saya juga mula dapat makan dengan sedikit selesa ( sebelumnya terasa susah untuk menelan,berikutan tonsil yang membengkak dan berdarah..),lebam2 mula beransur pudar...banyak lagi kelegaan yang dapat saya rasakan.Jika anda adalah seorang pesakit ITP yang pernah mengalami situasi seperti saya,pastinya anda dapat memahami...


Alahamdulillah.sesungguhnya Allah Maha Berkuasa atas segala sesuatu.Setiap penyakit,musibah yang Ia berikan pasti ada jalan keluar.Hingga hari ini saya masih lagi meneruskan pengambilan suplimen Shaklee.Cuma, itemnya disesuaikan dengan keadaan kesihatan saya  yang sudah agak stabil.Dosnya jugak disesuaikan dengan keadaan saya pada waktu ini.


Saya memilih untuk teruskan dengan suplimen sebagai kaedah membantu proses rawatan.Pada saya, steroid amat 'menyakitkan'.Pemindahan platelet juga memberikan kesan yang buat saya jadi serik.Saya alah pada platelet.Bahagian belakang badan terasa sakit dan keluar ruam gatal2/bintat pada badan.Semasa sessi rawatan,saya tidak mengetahui yang tanda2 tersebut disebabkan oleh alahan...sehinggalah nurse yang bertugas memaklumkan kepada saya..bilamana saya meminta pertolongan.."Kesiannya...sepatutnya doktor dah hentikan transfer plaetlet pada akak.Ini boleh bahayakan diri akak"....Perkara dah terjadi.Kesilapan yang tidak disengajakan..saya menerimanya dengan lapang dada.Alhamdulillah.Sejurus kemudian,gatal2 berkenaan hilang bilamana nurse memberikan iv bersesuaian bagi merawat alahan berkenaan.Saya anggap itu sebagai ilmu - tak rasa,tak tahu..


Apa yang saya harapkan...saya tidak lagi perlu mejalani rawatan seumpamanya di masa2 akan datang.Moga dimakbulkan Allah.aamiin


credit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
FARWIZAH M.I.D LOVE'S Copyright © 2015 Designed by NH Design